söndag 5 februari 2012

Dags att resa tillbaka i tiden...110121

Livet består av många resor men just denna resa började för ett år sedan...
Fredagen den 21/1 2011 var det dags, det lilla livet i magen ville ut. Trodde först att det skulle vänta ytterligare någon dag men efter ett tag insåg jag att det nog var lika bra att åka in till CSK och förlossningen. Det kunde ju gå snabbt och det var precis vad det gjorde. 20.30 checkade vi in och kort därefter satte det i gång. Bakom ruset av lustgasen hörde jag plötsligt hur barnmorskan sa att de väntade på att läkaren skulle komma. Hjärtljuden hade gått ner och det kanske skulle bli kejsarsnitt Va!? Nej, nej, tänkte jag bakom masken! Hjärtljuden rättade till sig och det var jag som fick göra jobbet, precis som jag önskade. 21. 28 kom en liten kille till världen, 3000g och 50cm lång. Trött och tagen fick han lite hjälp att komma igång med sin lilla kropp men låg snart i mina armar igen. Alice hade blivit storasyster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar