lördag 5 oktober 2013

Lunginflammation

Oj, några inlägg som inte kommit in. Lite sena...

Dax för feber igen. Vet inte om jag kände att det var något på gång för i söndagskväll var det tungt. Jag hörde hur Calle låg i soffan, trött och med tunga rossliga andetag. Den hopplösa känslan i min kropp kom smygande. Ska Calle aldrig få slippa åka på allt annat? Kan det inte räcka som det är? 

Jag vet ändå varför det kanske blir så här. Calle orkar inte ta hand om slem och hosta som många andra och det blir lätt bakterier. Hans muskelsvaghet påverkar honom inte bara det vi andra ser utanpå. Inuti kroppen krävs också en styrka, en stryka som Calle inte har. Men Calle har varit piggare än så här, han är ganska trött. Det kan skrämma ibland, efter denna sommaren vet vi att situationen oväntat kan förändras. 
 
Knappen i magen är väl använd, förstår inte hur vi klarade oss utan den innan. Nu går du upp i vikt och växer på alla håll. Med en uppochnervänd dygnsrytm kan du ändå få i dig näring när du ska. Det är lätt att vi alla blir bekväma, vi får inte glömma att du har en mun som behöver stimuleras och aktiveras. Tror nästan att du själv tycker det är bra och blir lite bekväm. Med bara gröt kan vara lite trögt men med fruktpure på skeden är du inte lika svårflirtad😛


Nu ligger du här på mig och slappnar av. De tunga andetagen och hostan finns fortfarande där men du mår nog lite lite bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar