söndag 20 maj 2012

Vänner

Vad vore denna resa utan vänner? Vad vore livet utan vänner? Förmodligen väldigt tomt, tråkigt och väldigt väldigt ensamt. Det är nu söndagkväll och de senaste två veckorna har jag träffat eller pratat med många av mina vänner. Jag har tänkt på hur mycket ni som finns omkring mig betyder. En del har funnits med sedan "kyrkans barntimme", fotbollsplanen, skolan och från tiden i Växjö. Man ger sig in på olika vägar och avstånden blir ibland ganska stora, både vad det gäller mil men också på andra sätt. I perioder har man mer eller mindre hängt ihop dag och natt och att den tiden inte kommer tillbaka kan göra så vansinnigt ont. Vänner som kommit på senare tid har en annan betydelse. Vi möts i vardagen, på jobbet och på träning. Vi finns här och nu. Hur länge vi känt varandra spelar ibland mindre roll, ibland bara "klickar" det.  Jag är så glad att ni finns och jag hoppas ni vet vilka ni är...Kram 

1 kommentar: