fredag 1 mars 2013

Nya vägar...

Idag har det hänt, idag har Calle tagit steget ut i världen. Ja, det är så det känns trots att jag knappt förstår att det hänt på riktigt. Kontakten med Willefonden, Mikk och Helene har lett oss in på nya vägar på vår resa med Calle.

Just nu befinner ca 3000 läkare, forskare, professorer, veterinärer och genetiker i Amsterdam på en stor kongress för att arbeta med barn som har odiagnostiserade hjärnsjukdomar. Jag vet inte riktigt vad som händer där, hur arbetet går till eller vad det kommer att leda till för vår del. Men en sak vet jag och det är att mitt i allt detta finns en presentation om Calle. Det känns helt fantastiskt att just vi har fått denna chansen för att komma vidare i jakten efter Calles diagnos. Jag är fullt medveten om att en diagnos och en förklaring fortfarande är långt borta, men att få möjlighet att sprida informationen om Calle till personer som bär på enorma kunskaper känns väldigt spännande.

Jag känner stor tacksamhet till Helene och Mikk som tog kontakt med mig efter att de läst om vår resa med Calle. Jag hade aldrig kunnat drömma om att mina ord skulle ta oss vidare på dessa vägar. Jag kan faktiskt känna mig stolt och glad över att jag tog steget in i bloggarnas värld. Jag är inte bara glad över det, utan också glad, tacksam och ödmjuk till samarbetet med Willefonden. Ni har gett mig styrka till att resa vidare. <3

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att du vågade dig in i bloggvärlden hoppas av hela mitt hjärta att ni kan komma närmare en lösning. Kramar till hela familjen

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Vilken tur att du började blogga, Malin! Lycka till med allt! Många kramar från oss

    SvaraRadera