söndag 20 januari 2013

Tuffa tider

Idag har Calle haft kalas och börjat firandet av sina 2 år. Tyvärr ingen pigg kille och varför det var så visade febertermometern. Stackarn, han som väcktes för att han skulle vara med och blåsa ljus och öppna paketer.
Frågan är om vi kommer iväg till Lund och får göra MR som planerat på tisdag. Även om det känns jobbigt att åka dit, så är vi inställda på det och vill få det gjort. Det hänger över en som ett stort tryck över axlarna, något som hela tiden maler längst inom mig. Vad kommer läkarna se på en ny MR? Något kommer de se, det är helt uppenbart, frågan är bara vad och vad det kommer innebära för framtiden.
Människor runt om frågar hur det är. Vad ska jag svara på det tänker jag då och då. Ibland känns det helt ok, ibland känns det som rena helvetet! Den "nya" vardagen rullar på, men ibland vill jag bara fly. Fly till en egen lägenhet, fly tillbaka till livet i Växjö eller slippa vara vuxen och ta så mycket ansvar. Men verkligheten gör sig påmind och jag behöver nog bara andas lite. För lite sömn, sjukhusbesök, bostadsanpassning, försäkringstjabb och besvikelse när snickeriarbetet inte riktigt lever upp till de förväntningarna. Jag är inte den som vill klaga och ifrågasätta och ibland har jag helt inte orken att göra det. Det är tur att vi är två, speciellt i sådana situationer.
Nej jag ska inte ljuga nästa gång någon frågar, varken för mig själv eller för någon annan. Det är tufft just nu, det är bara att erkänna...

5 kommentarer:

  1. Här kommer en energikram!!!! Tillåt dig till att bli "liten" ibland och gråt ut. Orken kommer tillbaka. Du bär på en sorg men älskar de barn du har. Du har många frågor som det inte finns svar på. Helt naturligt faller man ibland men av någon konstig anledning reser man sig igen.
    Var rädd om dig!
    Kram från
    Christina

    SvaraRadera
  2. Först vill jag skicka en grattis kram till Calle. Sen en styrkekram till dig o Gustav! Kram //Tessan

    SvaraRadera
  3. I egenskap av mamma o medmänniska kan jag bara föreställa mig eller försöka att förstå hur ni har det. Att ni har det tufft o har fått kämpa från dag ett råder det ingen tvivel om. Att man då inte alltid orkar kämpa eller vara stark är bara mänskligt. Du är en fantastisk mamma o person, glöm aldrig det! Var rädd dig!!!! Styrkekramar Sofie Ö

    SvaraRadera
  4. Känner som du malin, de frågar hur allt är och hur jag mår, det är somödu säger. ibland okej ibland helvete. jag säger som det är när någon frågar, det mår jag bäst av...tätänker på er.kram linda

    SvaraRadera