tisdag 15 januari 2013

Plötsligt händer det!

Plötsligt händer det! I morse invaderade snickare vårt hem för att börja anpassa huset efter våra behov. Dörröppningar ska breddas och trösklar ska bort. Detta har varit en lång process och än är den inte slut, tvärtom är detta bara början. Nya krafttag väntar för att kämpa för att få toaletten anpassad efter våra behov och hur och var vi ska förvara alla hjälpmedel. De blir fler och fler, större och större. Inte är det väl meningen att vi ska bli tvungna att gå längs väggarna för att förflytta oss i vårt hem?!! Idag tänker jag iallafall vara glad för att vi är igång, känns bra att det händer lite nu!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att det händer lite i alla fall:)/linda

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade hit när jag googlade om bostadsanpassning. Själv så är vi inte där ännu, men det är förmodligen bara en tidsfråga. Jag har ständig ångest över om vi kommer att kunna bo kvar eller inte. Vill inte lämna vårt hus! Sen tänker jag ekonomiskt oxå. Vet inte hur det funkar med bostadsanpassningsbidrag, men det tänkte jag fråga dig; är det ett stort eller litet bidrag, får man bekosta det mesta själv eller får man bidrag till det mesta?
    Själv så har jag tänkt ut en ev lösning här hemma, men då gäller det att vi får bygglov för att byta ut vårt inglasade uterum mot en utbyggnad av vardagsrummet...
    /Veronica

    SvaraRadera
  3. Jag hållet tummarna för att bostadsanpassningen blir så bra som det bara går!! Kram Sofie

    SvaraRadera