fredag 15 februari 2013

Kloka lilla tjej<3

Man undrar vad som rör sig i storasysters lilla huvud. Det är nog mycket som snurrar emellanåt. Vardagen rullar på. Jobb, aktiviteter, sjukdomar och mellan varven prat om saker som jag kanske inte tror att du hör eller att du tänker så mycket på.

Senaste veckan har jag försökt förbereda mig på ett nytt jobb i grundskolan. Jag vill verkligen prova detta och det ska bli spännande. Men det innebär också att jag ska lämna tryggheten i ett fantastiskt arbetslag och den tanken har inte varit lätt alltid. Vi har gått igenom mycket tillsammans och alltid funnits där för varandra, något som inte alltid är en självklarhet har jag förstått.

Så sitter vi där och äter då du plötsligt säger "Jag önskar att när Calle är 3år, att hans sjukdom ska försvinna så han kan busa med mig". Jag kommer inte i denna stund ihåg vad jag gjorde eller sa just då. Efter kort stund tittade du på mig med dina stora ögon, förståndiga blick och sa "Mamma du behöver inte vara ledsen att du inte ska jobba med L, L, A och dom. Dom kommer alltid vara dina kompisar i hela världen för alltid".
Vad ska man säga? Älskade kloka lilla tjej<3



3 kommentarer:

  1. underbarasöta Alice världens bästa ingen bättre storasyster kunde Calle fått.Ni är det finaste som finns. Kramar till er alla

    SvaraRadera
  2. Så klok så klok Men vi lovar att ta hand om dig M

    SvaraRadera
  3. En klok liten tjej!!!! Det är så sant som det är sagt." Även små grytor har öron" Kram Sofie

    SvaraRadera